Ikona Jezus Chrystus Pantokrator Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) Zbawiciel z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa.otwarta Księga z tekstem w pięciu wersach, jaką Jezus trzyma w lewej dłoni, nawiązuje do jego misji nauczania Tempera na desce, podkład, złocenia. Rosja XIXw 35,4/31,3/2,8 0067
Pierścionek z szafirem i brylantami, forma rozbudowanej karmazycji z 18 szt. diamentów w szlifie brylantowym o masie łącznej ok.1.35 ct G-H/VS1-Si oraz centralnie umieszczonym owalnym szafirem naturalnym o masie 1,34 ct 6,36/7,25/3,5 mm. Ten wyjątkowy pierścionek wykonany jest z białego złota próby 0,585 (14K). Masa 5,23 g, rozmiar 16. Do pierścionka dołączony jest certyfikat rzeczoznawcy, eksperta diamentów i wyrobów jubilerskich. 004
Ikona podróżna Tetraptyk, Ikona składa się z czterech tabliczek z których każda podzielona jest na cztery kwadratowe pola i zwieńczona łukiem. Na pierwszych trzech częściach dwanaście głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego, na ostatniej wizerunki Adoracji czterech Ikon Matki Bożej, Mosiądz odlew cyzelowany, dekorowany błękitną emalią wypełniającą tło. Rosja, XIXw. 18,1/41,4 cm ( po rozłożeniu ), po złożeniu grubość 2 cm 0420
Ikona Matka Boża Kazańska, należy do ikon Maryjnych typu Hodegetria, czyli z języka greckiego: "Wskazująca Drogę". Bogurodzica ukazana jest w półpostaci, bez rąk, z ujętą w lekkim profilu i nieco pochyloną ku Dziecięciu głową. W ikonie tej ujęty frontalnie Zbawiciel nie zasiada na ręce Matki, ale stoi niejako na Jej kolanach. Chromolitografia, na tłoczonej blasze, W. Bonaker (В. Бонакер), Moskwa, Rosja, XIX/XX wiek, wymiary 18/14,5/1,4 cm 0066
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Jezus Chrystus z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa, otwarta Księga, jaką Jezus trzyma w lewej dłoni, nawiązuje do jego misji nauczania. Chromolitografia, А. Жако, Moskwa Grudzień 1896, Rosja XIXw 22,2/17,6/1,3 0062
Ikona Święta Trójca Nowego Testamentu. W centrum w obłokach zasiadają; Jezus Chrystus i Bóg Ojciec, ponad Nimi w promienistym otoku Duch Święty pod postacią Gołębicy. Zbawiciel w nimbie krzyżowym, nad nimbem napis cyrylicą Pan Sabaoth (Pan Zastępów). Nad nimbem Gołębicy, Ducha Świętego, skrót cyrylicą Свято́й Дух (Duch Święty). Bordiura zwijająca się woluty. Olej, płótno, na zwieńczonej trójlistnie desce. Rosja XX/XXIw. 38/43,2/2,3 cm 008
Ikona Święty Mikołaj z Miry, Cudotwórca, Św. Mikołaj ur. się w Patarze w 280 r., był biskupem Miry – stolicy Licji, gdzie zmarł m-dzy 345 a 352 r. Świętemu Mikołajowi w folklorze ludowym przypisywano rolę taką jak najważniejszym Świętym, Aniołom, a nawet Archaniołom. Wizerunek Świętego w półpostaci, frontalnie, z prawą ręką błogosławiącą i lewą trzymającą zamkniętą Księgę. Tempera na desce, podkład. Rosja, XVII/XVIIIw. 33,1/27,3/2,7 0058
Ikona Matka Boża „Karmiąca mlekiem“, Święta Łucja Ikona przedstawia po lewej stronie Matkę Bożą trzymającą na kolanach Dzieciątko Jezus, które karmi piersią. Po prawej u boku Bogurodzicy wizerunek Świętej Łucji z Syrakuz patronki wszystkich tych, którzy potrzebują dobrego wzroku: pisarzy, krawców, tkaczy, szwaczek. Olej, płótno, na ośmiokątnej desce. Tył Ikony dwie szpongi. Rosja XX/XXIw. wymiary 47,4/37/2,2 cm 003
Ikona czteropolowa, Kompozycja Ikony podzielona jest na cztery prostokątne kwatery cienką jasną linią, na których przedstawiono kolejno; dwóch Świętych; Antypasa z Pergamonu i Sergiusza z Radoneża, Świętą Trójcę Starego Testamentu, Świętego Jerzego, Święte; Tatianę, Matronę i Nadzieję. Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach Ikony, odwrocie z wyżłobieniami dłutem, ryte napisy cyrylicą. Tempera na desce, podkład.Rosja pocz. XIXw. 31,5/24,7/2,2 0057
Ikona Zwiastowanie Najświętszej Marii Panny, -objawienie Maryi przez Archanioła Gabriela i jego zapowiedź narodzenia Jezusa, Syna Bożego. Scena Zwiastowania, na tle architektury, z lewej Archanioł Gabriel, z prawej – Maria. Archanioł Gabriel wyciąga ku Maryi dłoń w geście błogosławieństwa, Maryja pochyla lekko głowę w geście pokory w obliczu woli Bożej. Olej, płótno, deska. Tył Ikony dwie szpongi. Rosja XX/XXIw. 47,6/37,1/3cm 162
Ikona Matka Boża Znamienna "Znak" Ikona Matki Bożej typu Orantka który symbolizuje Jej wstawienniczą modlitwę, szczególnie czczona w Rosyjskim Kościele Prawosławnym. Ikona ukazuje Bogurodzicę z wzniesionymi w geście modlitewnym dłońmi, w pozycji siedzącej lub stojącej, w owalnej sferze ukazany jest Jezus Emmanuel, który prawą dłonią błogosławi, w lewej dzierży zwój. Tempera na desce, podkład, srebrzenia. Rosja XIXw 31,2/23,8/2,5 0052
Ikona Święty Jerzy, wizerunek młodzieńczego rycerza w zbroi i płaszczu, na rumaku, godzącego włócznią w skrzydlatego, wijącego się u jego stóp smoka symbolizującego siły ciemności. Scenę triumfu chrześcijaństwa obserwuje postać młodej, księżniczki Elisabe. Tempera na desce, podkład kredowo - gipsowy. Okład, koszulka Ikony brąz tłoczony. Tył Ikony obłożony spłowiałym materiałem. Grecja, XXw, 13,4/11/1,3 0332
Pierścionek z diamentami Pierścionek w oprawie z białego złota w koronie z centralnym brylantem o masie 1,51 ct – niebieski HPHT/P3.Główny kamień, wokół zdobiony jest przez 22 diamenty w szlifie brylantowym o łącznej masie 0,22 ct – G-H/VS-SI. Ten wyjątkowy pierścionek wykonany jest z białego złota próby 0,585 (14K). Masa 3,04 g, rozmiar 14. Kamienie weryfikowane w oprawie, badane na naturalność testerem OGI – DIA TRUE. 003
Naszyjnik złoty, rozety diamentowe Osiem diamentów w szlifie rozet o łącznej masie 1,97 ct . Każda z rozet tego naszyjnika otoczona jest drobnymi diamentami co dodaje mu jeszcze większego blasku. Ta wyjątkowa kolia wykonana jest z różowego złota próby 0,585 (14K). Długość 41,5 cm, masa całkowita 11,30 g (kamienie badane w oprawie). 002
Bransoletka złota ze szmaragdami i diamentami Ta wyjątkowa bransoletka wykonana jest z żółtego złota próby 0,585 (14K), które podkreśla intensywność szmaragdów o łącznej masie 2,7 ct. Osadzone diamenty wyjątkowo uzupełniają kompozycję. Zapięcie typu szuflada z zabezpieczeniem. Długość 19 cm, szerokość 0,8 cm, masa całkowita 13,7 g. 001
Ikona Święta Maria Magdalena, W prawosławiu Maria Magdalena jest czczona jako Święta równa apostołom. Wizerunek klęczącej Marii w całej postaci, z rozpuszczonymi włosami, ze złożonymi dłońmi na piersi w geście modlitewnym. Wzrok skierowany ma na otwartą Księgę, powyżej na wzgórzu Krzyż. Święta w białych szatach i czerwonym płaszczu. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy. Tył Ikony dwie szpongi. Rosja XIXw 35,9/30,8/2,5 0047
Ikona Matka Boża Włodzimierska Ikona reprezentuje typ Eleusa. Maryja, trzyma na prawej ręce Jezusa, który przytula się do Jej twarzy i wpatruje się w Nią. Dzieciątko obejmuje lewą ręką szyję Matki i tuli się do Niej. Tempera na desce, podkład kredowo gipsowy. Okład mosiężny repusowany, z wydzieloną pasami perełek i kwiatków bordiurą dekorowaną motywem wazonów, ukwieconych gałązek i festonów Rosja XVIII/XIXw 31/26/3 0043
Ikona Mandylion, Wizerunek Oblicza Chrystusa na tle udrapowanej Chusty, podtrzymywanej przez Archaniołów Gabriela i Michała. Poniżej napis objaśniający cyrylicą "Нерукотворный Образ Господа". Mandylion jest uważany za pierwszy wizerunek o charakterze ikonograficznym. Tło jasne ugrowe, bordiura jednolita ciemna ujęta czerwonym pasem. Ikona posiada podwójny kovczegh. Tempera na desce, podkład, złocenia. Rosja XIXw, 41/35,5/2,5 0040
Ikona - Prazdniki Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Przedstawienia te są kompozycyjnie połączone w jedną scenę, są rdzeniem wydarzeń paschalnych. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego Tempera na desce, podkład, złocenia. Rosja XIX/XXw, 35,5/30,8/2,4 0037
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Jezus Chrystus w nimbie krzyżowym z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa. Otwarta Księga, jaką Jezus trzyma w lewej dłoni, nawiązuje do jego misji nauczania Rosja XIXw. 35,5/31,2/3,2 0029
Ikona Jezus Chrystus Władca Świata Wizerunek Zbawiciela z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa. Lewą dłoń Zbawiciel opiera na kuli zwieńczonej Krzyżem. Szaty w kolorach podkreślających jego majestat, niebieski i czerwony, połączenie to daje nam znak niezwykłej harmonii pomiędzy tym co ziemskie, a tym co niebiańskie. Olej na desce, podkład. Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach Ikony. Rosja XIX/XXw, 27/22/2 0026
Ikona Ścięcie Świętego Jana Chrzciciela Scena męczeńskiej śmierci Świętego, po lewej pochylona postać Świętego Jana i oprawca ze wzniesionym mieczem, po prawej - w bramie pałacu - postać Salome, której sługa podaje głowę Jana na tacy. Święty Jan Chrzciciel wieńczy dzieje dawnego Izraela, inicjując nadejście epoki Nowego Testamentu. Tempera na desce, podkład. Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach Ikony Rosja XIXw 31,9/26,3/2,6 0021
Ikona Święty Mikołaj z Miry, Cudotwórca, Wizerunek Świętego w półpostaci, frontalnie, z prawą ręką błogosławiącą i lewą trzymającą otwartą Księgę z tekstem w trzech wersach. Na wysokości ramion Świętego, w medalionach wyobrażenie Jezusa Chrystusa i Matki Bożej z biskupimi atrybutami. Tło srebrzone, bordiura grawerowana, wielobarwna zdobiona kolistą plecionką. Tempera na desce, podkład, srebrzenia. Rosja, XIXw, 31/27/2,5 0019
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Jezus Chrystus z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa. Zamknięta Księga, jaką Jezus trzyma w lewej dłoni, nawiązuje do jego misji nauczania. Tempera/olej na desce, podkład, złocenia. Grecja, Kreta I poł. XXw 40,5/30,7/3,4 0011
Ikona Deesis, W centrum widnieje postać Chrystusa Pantokratora, który zasiada na okazałym Tronie, po Jego prawicy Maryja Paraklesis, po lewicy Święty Jan Chrzciciel zaraz za Tronem Archaniołowie Michał i Gabriel, powyżej Święci; Jan, Jakub, Mikołaj z Miry, Cudotwórca i Paweł. Poniżej Święci Zosima i Sawatyj. Święci opisani cyrylicą w nimbach. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy. Ikona posiada kovczegh. Rosja XVIIIw 29,8/25/2 0009
Ikona dwupolowa Matka Boża Hodegetria W górnym polu w centrum wizerunek Matki Bożej, w typie Hodegetria, czyli z języka greckiego: "Wskazująca Drogę". Hodegetrią jest w tych wizerunkach Matka Boża, która wskazuje gestem ręki na Jezusa Chrystusa jako na Drogę do Ojca. Po lewej Archanioł Michał, po prawej Święty Jan Chrzciciel W dolnym polu, Święty Jerzy oraz Święci Piotr i Paweł Tempera na desce, podkład Bałkany XIXw 38,9/31,1/2,6 0001
Ikona Matka Boża "Gorejący Krzew" W centrum Ikony ukazana jest Matka Boża z Dzieciątkiem na lewej ręce, oraz drabiną (Jakuba) w prawej. Matka Boża w otoczeniu ośmiu Archaniołów i czterech symboli Ewangelistów. Tło i bordiura jednolite srebrzone, u góry napis cyrylicą Неопалимая Купина - Пресвятой Богородицы. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, srebrzenia. Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach Ikony. Rosja XIXw 35,5/30,5/2,8 cm 0403
Ikona czteropolowa, Jezus Chrystus Ukrzyżowany, W centrum Ikony Jezus Chrystus Ukrzyżowany, w obłokach nad Zbawicielem Bóg Ojciec. Na wyznaczonych czterech polach kolejno przedstawienia; Matka Boża Kazańska, Święty Mikołaj z Miry, Cudotwórca, Archanioł Michał, Święty Jerzy Bordiura jednolita brązowa ujęta białą linią i ciemnym pasem. Tempera na desce, podkład, srebrzenia. Tył Ikony dwie szpongi. Rosja XVIIIw 28,2/22,8/1,5 0399
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa. Przedstawienia te są kompozycyjnie połączone w jedną scenę. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego. Tempera na desce, podkład, srebrzenia. Ikona posiada kovczegh. Rosja XIXw 31,3/26,5/2 0398
Ikona Mandylion, Obraz Zbawiciela - nie stworzony ręką ludzką w nimbie krzyżowym. Wizerunek Oblicza Chrystusa na tle udrapowanej białej Chusty, podtrzymywanej przez Archaniołów Gabriela i Michała. Mandylion jest uważany za pierwszy wizerunek o charakterze ikonograficznym. Bordiura jednolita ugrowa ujęta ciemnym i czerwonym pasem. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, srebrzenia. Rosja XIX/XXw, 30,3/26,2/2 cm 0393
Ikona Matka Boża Fiodorowska Typ ikonograficzny Eleusa przedstawień Matki Bożej z Dzieciątkiem, ukazujący Marię, która trzyma w ramionach młodzieńczego Chrystusa i pochyla głowę, aby przytulić swój policzek do policzka syna Na wysokości złoconego nimbu Bogarodzicy monogram MP OY, po prawej napisy cyrylicą Федоровская Богоматерь.Ikona posiada kovczegh Tempera na desce, podkład, złocenia Rosja I poł. XIXw 30,5/25/2,7 0391
Ikona Matka Boża "Gorejący Krzew" Matka Boża z Dzieciątkiem w otoczeniu ośmiu Archaniołów z symbolami, jakie przypisuje im tradycja i czterech symboli Ewangelistów Zgodnie z tradycją ludową Ikona Matki Bożej "Gorejący Krzew" uważana jest za chroniącą dom przed ogniem. Bordiura jednolita brązowa. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, kovczegh. Tył Ikony jedna szponga oraz liczne ryte napisy cyrylicą. Rosja XVIII/XIXw 31,2/26,2/2,7 0390