Chrzest Jezusa Chrystusa, Scena z wyobrażeniem Chrztu Jezusa w wodach Jordanu. Z lewej na brzegu rzeki - św. Jan Chrzciciel. U góry w otoku kolistym - Duch Święty pod postacią Gołębicy. Bałkany XIX wiek, ( płótno na desce ) wymiary 72,5/51,5 cm 0374
Dużego formatu Ikona Matka Boża z Dzieciątkiem Jezus według fresku Wiktora Wasniecowa Fresk Wasniecowa był wielokrotnie kopiowany oraz stanowił inspirację dla ikon Matki Bożej wykonywanych na potrzeby cerkwi w całej Rosji. Olej na desce, nimby złocone, Tył Ikony dwie szpongi, Rosja pocz. XX wieku, wymiary 92,8/58,8/2,5 cm 0295
Ikona wielopolowa, w górnej strefie Matka Boża Łagodząca Złe Serca, Matka Boża Tychwińska, Matka Boża Radość Wszystkich Strapionych, Matka Boża Fiodorowska. W centrum Jezus Chrystus Błogie Milczenie Poniżej grupa Świętych, w centrum Święty Symeon (Simeon) z Dzieciątkiem Jezus Archaniołowie Św. Aleksy Człowiek Boży Św. Maria Egipcjanka. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, srebrzenia. Rosja I poł XIXw 35,8/31,1/3 0136
Ikona - Chrystus i Samarytanka tempera na desce, snycerka; 48 x 24 x 3 cm. Rosja, XVIII w. Wydłużony, stojący prostokąt; pośrodku - w kolistym, snycerskim, wgłębnym obramieniu z motywem ząbków - scena spotkania Chrystusa z Samarytanką: pośrodku studnia z 8-bocznymi cembrowinami i stojący obok dzban; tło niebieskie, u góry napis objaśniający cyrylicą. 0143
Ikona - Dyptyk Matka Boża, Święci Na lewym skrzydle Matka Boża Hodegetria należy do ikon Maryjnych typu Hodegetria, czyli z języka greckiego: "Wskazująca Drogę". Na prawym skrzydle Święty Mikołaj z Miry Cudotwórca, oraz wybrani Święci. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, złocenia. Napisy objaśniające cyrylicą. Bałkany XVIII/XIXw 24/38,2/2,2 0115
Ikona - Kielich Przymierza tempera na desce 72 x 60,5 x 2 cm. Ukraina, ok 1900 r. Niżej w sześciu wersach po ukraińsku - cytat z Ewangelii Mateusza („MAT. 26 -27-28”). 0184
Ikona - Pieta, „nie płacz po mnie, Matko“ Bogurodzica obejmuje ciało zmarłego Syna, które wyłania się z sarkofagu W tle Krzyż na którym został ukrzyżowany Jezus Chrystus Przedstawienie Jezusa Chrystusa w grobie ukazuje Go zmarłego, ale jest też zapowiedzią Zmartwychwstania Tempera na desce podkład kredowo gipsowy, srebrzenia Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach Rosja XIXw 22,6/18,9/2,8 0024
Ikona - Prazdniki. Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, otoczona przez 12 kwater, Tempera na desce, okład ( koszulka ) mosiężna, Rosja XIX wiek, wymiary 52,5/44/3,5 cm 0308
Ikona - Prazdniki Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, otoczona przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego, Tempera na desce podkład kredowo – gipsowy, srebrzenia Bordiura jednolita ujęta czerwonym pasem Rosja II połowa XIXw 48/39,4/2,3 0385
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego Okład mosiężny, tłoczony, srebrzony, bordiura zdobiona motywem geometrycznym, kwiatów, perełek, w niej napisy objaśniające Tempera na desce, podkład Rosja XIXw 36/30,5/2,5 0211
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego, oraz cztery dodatkowe sceny. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy. Ikona posiada kovczegh. Rosja, XIX/XXw wymiary 31,5/26,8/3,6 cm 0379
Ikona Anioł Stróż, Św. Iwan i Irina W centrum Ikony Anioł Stróż ( Angieł Chranitiel ), po lewej Święty Iwan, po prawej Święta Irina. W obłokach Jezus Chrystus. Ikona Święta Irena wielka męczennica (Wielikomuczenica Irina) Święta Irina jest patronką misjonarzy. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja XIXw 22,4/17,7/2 0160
Ikona Archanioł Michał. Wizerunek Archanioła Michała w obłokach, jako wojownika, odzianego w krótką tunikę okrytą zbroją. Z ramion wyrastają szeroko rozłożone skrzydła. W prawej dłoni trzyma miecz, w drugiej dzierży wagę do odmierzania dobrych uczynków. Daje wsparcie wszystkim, którzy znajdują się w strasznym ucisku. Archanioł Michał jest też dawcą cierpliwości i szczęścia. Tempera na desce, podkład. Rosja XIX/XXw 15,5/10,2/1 0111
Ikona Bóg Ojciec Przedstawienie Boga Ojca Sawaofa, frontalnie, w półpostaci. Bóg Ojciec ukazany jest w nimbie trójkątnym, jako siwy starzec z długimi włosami opadającymi na ramiona i brodą symbolizującą mądrość i wieczność, prawa dłoń w geście błogosławieństwa, lewą opiera na niebieskiej kuli podtrzymując berło. Nad globem w świetlistym otoku ukazany jest Duch Święty pod postacią Gołębicy. Olej na desce. Ukraina, XIXw 28,4/21,9/2,2 0360
Ikona Chrzest Jezusa Chrystusa, Chrzest Pański (Chrzest Chrystusa), jedno z dwunastu głównych Świąt, obchodzone jest 6/19 stycznia. Poprzez uczestnictwo Świętej Trójcy w zdarzeniu nazywane Epifanią, Objawieniem Pańskim. Święto Chrztu Pańskiego ukazuje wierzącym Zbawiciela jako Syna Bożego, posłanego przez Ojca w mocy Ducha Świętego dla zbawienia człowieka.Tempera na desce, podkład, nimby złocone. Rosja XIXw, wymiary 49,4/41,8/2,4 cm 0258
Ikona Chrzest Jezusa Chrystusa. Święto Chrztu Pańskiego ukazuje wierzącym Zbawiciela jako Syna Bożego, posłanego przez Ojca w mocy Ducha Świętego dla zbawienia człowieka. Podczas chrztu Chrystusa została objawiona Jego Boskość oraz wola Ojca, Zbawiciel przyjął na Siebie grzechy całej ludzkości. Scena z wyobrażeniem Chrztu Jezusa w wodach Jordanu. Tempera na desce, podkład. Rosja XIX wiek, wymiary 31,7/26,4/3 cm 0364
Ikona Deesis, Matka Boża Jezus Chrystus Św Jan Chrzciciel oraz Święty Mikołaj i Święty Andrzej Motyw Deesis zaczerpnięty jest z ikonostasu, gdzie jest on najistotniejszym przedstawieniem. Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa świętych. Tempera na desce, podkład kredowo - gipsowy, srebrzenia. Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach. Rosja pocz. XIXw 0387
Ikona Deesis, Motyw Deesis zaczerpnięty jest z ikonostasu, gdzie jest on najistotniejszym przedstawieniem. Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa Świętych. Bordiura jednolita ugrowa, ujęta brązowym i czerwonym pasem. Tempera na desce, podkład, srebrzenia. Tył Ikony dwie szpongi. Rosja XIXw, 31,2/27/2,4 0218
Ikona Deesis, Motyw Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa świętych. W centrum widnieje postać Chrystusa Pantokratora, po Jego prawicy – Maryja Paraklesis w pozie orędowniczki, zaś po lewicy św. Jan Prodromos. Nad Zbawicielem Archaniołowie, poniżej w pokłonie Święci Sawatyj i Zosima. Tempera na desce, podkład, złocenia. Rosja XIX wiek 37,8/31,8/2 cm 0396
Ikona Jezus Chrystus Rosja XIX/XX wiek wymiary 26,3/21,3/1,9 cm, ramka wtórna 41/29,5/1,9 cm 0013
Ikona Jezus Chrystus Błogosławiący Jezus Chrystus z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa. Szaty w kolorach podkreślających jego majestat, niebieski i czerwony. Olej na desce, podkład, tył Ikony dwie szpongi. Kiot drewniany, obramowanie dekorowane motywem kolumn barokowych z mosiężnymi aplikacjami w narożach, z oszklonymi drzwiczkami, rama wewnątrz złocona. Rosja XIXw, wymiary; kiot 37/30/6,5 Ikona 31/24/1,5 0270
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, tempera na desce, złocenia, Rosja XIX/XX wiek wymiary 27/21,7/1,5 cm, ramka wtórna 41/30/2 cm 0281
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, w nimbie krzyżowym Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, srebrzenia. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja XIXw 32,4/27,4/3,3 0285
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, w nimbie krzyżowym Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, złocenia. Tło jednolite złocone, bordiura brązowa jednolita ujęta ciemnym pasem. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja XIXw 42,3/30,8/3 0045
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, w nimbie krzyżowym Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Olej na desce. Tył Ikony obłożony materiałem. Okład mosiężny tłoczony złocony i srebrzony. Kiot drewniany, z oszklonymi drzwiczkami Rosja XXw kiot 32,5/28/7,7 cm Ikona 22,7/18/2,5 cm 0352
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, w nimbie krzyżowym, przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, złocenia. Bordiura brązowa ujęta białą linią i zielonym pasem. Ikona posiada kovczegh. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja pocz. XIX wieku, wymiary 31,8/26/3,3 cm 0407
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego oraz obietnicę zbawienia Jezus Chrystus z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa Otwarta Księga jaką Jezus trzyma w lewej dłoni nawiązuje do jego misji nauczania Tempera na desce podkład kredowo-gipsowy Rosja XIXw 44,4/36/2,5 0382
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) Zbawiciel z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa.otwarta Księga z tekstem w pięciu wersach, jaką Jezus trzyma w lewej dłoni, nawiązuje do jego misji nauczania Tempera na desce, podkład, złocenia. Rosja XIXw 35,4/31,3/2,8 0067
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Sukienka Ikony mosiężna, kiot drewniany wtórny, z oszklonymi drzwiczkami, u góry zamknięty łukiem typu ośli grzbiet, rama wewnątrz złocona. Litografia na desce. Rosja XX wiek wymiary 61/34/6,5 cm 0350
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. srebro; Rosja, Moskwa, złotnik Zimin Aleksander Michajłowicz (1857-1877) Rosja, XIX wiek, wymiary Kiot; 43,7/34,3/8,5 cm Ikona 22,4/18,1/2,5 cm 0337