Chrzest Jezusa Chrystusa, Scena z wyobrażeniem Chrztu Jezusa w wodach Jordanu. Z lewej na brzegu rzeki - św. Jan Chrzciciel. U góry w otoku kolistym - Duch Święty pod postacią Gołębicy. Bałkany XIX wiek, ( płótno na desce ) wymiary 72,5/51,5 cm 0374
Dużego formatu Ikona Matka Boża z Dzieciątkiem Jezus według fresku Wiktora Wasniecowa Fresk Wasniecowa był wielokrotnie kopiowany oraz stanowił inspirację dla ikon Matki Bożej wykonywanych na potrzeby cerkwi w całej Rosji. Olej na desce, nimby złocone, Tył Ikony dwie szpongi, Rosja pocz. XX wieku, wymiary 92,8/58,8/2,5 cm 0295
Ikona - Chrystus i Samarytanka tempera na desce, snycerka; 48 x 24 x 3 cm. Rosja, XVIII w. Wydłużony, stojący prostokąt; pośrodku - w kolistym, snycerskim, wgłębnym obramieniu z motywem ząbków - scena spotkania Chrystusa z Samarytanką: pośrodku studnia z 8-bocznymi cembrowinami i stojący obok dzban; tło niebieskie, u góry napis objaśniający cyrylicą. 0143
Ikona - Kielich Przymierza tempera na desce 72 x 60,5 x 2 cm. Ukraina, ok 1900 r. Niżej w sześciu wersach po ukraińsku - cytat z Ewangelii Mateusza („MAT. 26 -27-28”). 0184
Ikona Matka Boża Zwiastowanie Wizerunek Marii w chwili Zwiastowania, z pochyloną głową i rękami skrzyżowanymi na piersiach z otwartą Księgą symbol Jej mądrości. Dziewica Maria w białym maforionie, czerwonej sukni i niebieskim płaszczu - słucha zwiastowania zapowiedzi narodzenia Jezusa, Syna Bożego. Od lewej świetliste promienie, które skierowane są ku Maryi. Olej na desce, podkład. Tył Ikony dwie szpongi, Rosja XIXw 44,5/35,2/2,8 0051
Ikona - Prazdniki. Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, otoczona przez 12 kwater, Tempera na desce, okład ( koszulka ) mosiężna, Rosja XIX wiek, wymiary 52,5/44/3,5 cm 0308
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego Okład mosiężny, tłoczony, srebrzony, bordiura zdobiona motywem geometrycznym, kwiatów, perełek, w niej napisy objaśniające Tempera na desce, podkład Rosja XIXw 36/30,5/2,5 0211
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego. Basma mosiężna, repusowana, dekorowana motywami w duchu rokoka: rocaille, akant, stylizowane muszle. Tempera na desce, podkład. Rosja XVIIIw 33,7/27,2/2,5 0206
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa z wyobrażeniem Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa, postać Zbawiciela z chorągwią, unosząca się nad pustym grobem, po bokach Aniołowie. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego. Tył Ikony dwie szpongi. Olej na desce, podkład kredowo – gipsowy. Rosja XIX wiek, wymiary 53,7/48/2,9 cm 0226
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa z wyobrażeniem Anastasis Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Przedstawienia te są kompozycyjnie połączone w jedną scenę, są rdzeniem wydarzeń paschalnych. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego. Tempera na desce, podkład kredowo gipsowy, nimby złocone. Rosja XVIIIw 56,3/49,7/4cm 0246
Ikona Anioł Stróż, Św. Iwan i Irina W centrum Ikony Anioł Stróż ( Angieł Chranitiel ), po lewej Święty Iwan, po prawej Święta Irina. W obłokach Jezus Chrystus. Ikona Święta Irena wielka męczennica (Wielikomuczenica Irina) Święta Irina jest patronką misjonarzy. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja XIXw 22,4/17,7/2 0160
Ikona Archanioł Michał. Wizerunek Archanioła Michała w obłokach, jako wojownika, odzianego w krótką tunikę okrytą zbroją. Z ramion wyrastają szeroko rozłożone skrzydła. W prawej dłoni trzyma miecz, w drugiej dzierży wagę do odmierzania dobrych uczynków. Daje wsparcie wszystkim, którzy znajdują się w strasznym ucisku. Archanioł Michał jest też dawcą cierpliwości i szczęścia. Tempera na desce, podkład. Rosja XIX/XXw 15,5/10,2/1 0111
Ikona Archanioł Michał "Archistrateg Zastępów Niebiańskich" jako „Jeździec Apokalipsy”, w nawiązującym do Apokalipsy typie ikonograficznym. Archanioł Michał przedstawiany jest jako rycerz w zbroi, z ramion wyrastają szeroko rozłożone skrzydła – symbol angelos, czyli bycia posłanym, dosiadający skrzydlatego, czerwonego rumaka, unoszącego się nad ziemią. Tempera na desce, podkład. Rosja XIXw 35,4/29,9/2,1 cm 0061
Ikona Bóg Ojciec Przedstawienie Boga Ojca Sawaofa, frontalnie, w półpostaci. Bóg Ojciec ukazany jest w nimbie trójkątnym, jako siwy starzec z długimi włosami opadającymi na ramiona i brodą symbolizującą mądrość i wieczność, prawa dłoń w geście błogosławieństwa, lewą opiera na niebieskiej kuli podtrzymując berło. Nad globem w świetlistym otoku ukazany jest Duch Święty pod postacią Gołębicy. Olej na desce. Ukraina, XIXw 28,4/21,9/2,2 0360
Ikona Chrzest Jezusa Chrystusa, Chrzest Pański (Chrzest Chrystusa), jedno z dwunastu głównych Świąt, obchodzone jest 6/19 stycznia. Poprzez uczestnictwo Świętej Trójcy w zdarzeniu nazywane Epifanią, Objawieniem Pańskim. Święto Chrztu Pańskiego ukazuje wierzącym Zbawiciela jako Syna Bożego, posłanego przez Ojca w mocy Ducha Świętego dla zbawienia człowieka.Tempera na desce, podkład, nimby złocone. Rosja XIXw, wymiary 49,4/41,8/2,4 cm 0258
Ikona Deesis, Matka Boża Jezus Chrystus Św Jan Chrzciciel oraz Święty Mikołaj i Święty Andrzej Motyw Deesis zaczerpnięty jest z ikonostasu, gdzie jest on najistotniejszym przedstawieniem. Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa świętych. Tempera na desce, podkład kredowo - gipsowy, srebrzenia. Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach. Rosja pocz. XIXw 0387
Ikona Deesis, Motyw Deesis zaczerpnięty jest z ikonostasu, gdzie jest on najistotniejszym przedstawieniem. Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa Świętych. Ikona posiada podwójny kovczegh. Tył Ikony dwie szpongi. Odwrocie z wyżłobieniami dłutem oraz rytymi napisami cyrylicą. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy. Rosja I poł. XVIIw 30,2/26,7/2,7 0209
Ikona Deesis, Motyw Deesis zaczerpnięty jest z ikonostasu, gdzie jest on najistotniejszym przedstawieniem. Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa Świętych. Bordiura jednolita brązowa, ujęta ciemnym i czerwonym pasem. Ikona posiada kovczegh. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, srebrzenia. Rosja I poł. XIXw, 35,5/31,2/2,5 cm 0078
Ikona Deesis, Motyw Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa świętych. W centrum widnieje postać Chrystusa Pantokratora, po Jego prawicy – Maryja Paraklesis w pozie orędowniczki, zaś po lewicy św. Jan Prodromos. Nad Zbawicielem Archaniołowie, poniżej w pokłonie Święci Sawatyj i Zosima. Tempera na desce, podkład, złocenia. Rosja XIX wiek 37,8/31,8/2 cm 0396
Ikona Jezus Chrystus Rosja XIX/XX wiek wymiary 26,3/21,3/1,9 cm, ramka wtórna 41/29,5/1,9 cm 0013
Ikona Jezus Chrystus Błogosławiący Jezus Chrystus z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa. Szaty w kolorach podkreślających jego majestat, niebieski i czerwony. Olej na desce, podkład, tył Ikony dwie szpongi. Kiot drewniany, obramowanie dekorowane motywem kolumn barokowych z mosiężnymi aplikacjami w narożach, z oszklonymi drzwiczkami, rama wewnątrz złocona. Rosja XIXw, wymiary; kiot 37/30/6,5 Ikona 31/24/1,5 0270
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, tempera na desce, złocenia, Rosja XIX/XX wiek wymiary 27/21,7/1,5 cm, ramka wtórna 41/30/2 cm 0281
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, w nimbie krzyżowym Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, srebrzenia. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja XIXw 32,4/27,4/3,3 0285
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, w nimbie krzyżowym Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, złocenia. Tło jednolite złocone, bordiura brązowa jednolita ujęta ciemnym pasem. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja XIXw 42,3/30,8/3 0045
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, w nimbie krzyżowym Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Olej na desce. Tył Ikony obłożony materiałem. Okład mosiężny tłoczony złocony i srebrzony. Kiot drewniany, z oszklonymi drzwiczkami Rosja XXw kiot 32,5/28/7,7 cm Ikona 22,7/18/2,5 cm 0352
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego oraz obietnicę zbawienia Jezus Chrystus z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa Otwarta Księga jaką Jezus trzyma w lewej dłoni nawiązuje do jego misji nauczania Tempera na desce podkład kredowo-gipsowy Rosja XIXw 44,4/36/2,5 0382
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Jezus Chrystus w nimbie krzyżowym z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa. Otwarta Księga, jaką Jezus trzyma w lewej dłoni, nawiązuje do jego misji nauczania Rosja XIXw. 35,5/31,2/3,2 0029
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Jezus Chrystus z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa. Otwarta Księga, jaką Jezus trzyma w lewej dłoni, nawiązuje do Jego misji nauczania. Tempera na desce, podkład, srebrzenia. Rosja XIXw 34,8/30,3/1,6 0154
Ikona Jezus Chrystus Ukrzyżowany, W centrum ikony wprawiony został mosiężny Krzyż, po prawej stronie Ukrzyżowanego stoją trzy Marie, po lewej Święty Jan Teolog i setnik Longinus. W górnych narożach słońce i księżyc. Sukienka Ikony mosiężna, z bordiurą dekorowaną motywem geometrycznej plecionki, akantu. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, złocenia. Rosja XIX wiek, wymiary 26,9/24,1/2,6 cm 0297
Ikona Jezus Chrystus Ukrzyżowany. W centrum Ikony znajduje się wprawiony drewniany Krzyż o trzech belkach, jest na nim przedstawiony Ukrzyżowany Chrystus. Po prawej stronie Ukrzyżowanego stoją trzy Marie: Matka Boża, Maria Magdalena i Maria matka Jakuba Mniejszego i Józefa; po lewej stronie – Święty Jan Teolog i setnik Longinus. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, złocenia. Rosja XIXw wymiary 35,8/31,5/2,4 cm 0168