Chrzest Jezusa Chrystusa, Scena z wyobrażeniem Chrztu Jezusa w wodach Jordanu. Z lewej na brzegu rzeki - św. Jan Chrzciciel. U góry w otoku kolistym - Duch Święty pod postacią Gołębicy. Bałkany XIX wiek, ( płótno na desce ) wymiary 72,5/51,5 cm 0374
Dużego formatu Ikona - Archanioł Michał, jako przewodnik dusz ( ratujący dusze ), który wstawia się za ludźmi u Boga, towarzyszy umierającym w obliczu śmierci i ich duszom w drodze do nieba. Archanioł Michał, wizerunek jako wojownika, który strzeże wrót Edenu. Z ramion wyrastają szeroko rozłożone skrzydła – symbol angelos, czyli bycia posłanym Tempera na desce, podkład, złocenia. Tył Ikony dwie szpongi. Bałkany XXw 95/52,5/3,5 cm 0242
Dużego formatu Ikona Matka Boża z Dzieciątkiem Jezus według fresku Wiktora Wasniecowa Fresk Wasniecowa był wielokrotnie kopiowany oraz stanowił inspirację dla ikon Matki Bożej wykonywanych na potrzeby cerkwi w całej Rosji. Olej na desce, nimby złocone, Tył Ikony dwie szpongi, Rosja pocz. XX wieku, wymiary 92,8/58,8/2,5 cm 0295
Ikona Abraham i Izaak Opowieść o ofiarowaniu Izaaka zawarta jest w Księdze Rodzaju (Rdz 22, 1–18). Scena na Ikonie ukazuje chwilę podróży na górę Moria. Abraham i Izaak z chrustem ( drwami ) na ramieniu które następnie zostały ułożone na ołtarzu. Przedstawienie opisane w dolnej strefie (monogram) data 1885. Olej na desce, podkład, rama złocona Tył Ikony dwie szpongi Rosja XIXw wymiary z ramą 55/50,7/4,5 bez ramy 45,5/40,7/2 0130
Ikona wielopolowa, w górnej strefie Matka Boża Łagodząca Złe Serca, Matka Boża Tychwińska, Matka Boża Radość Wszystkich Strapionych, Matka Boża Fiodorowska. W centrum Jezus Chrystus Błogie Milczenie Poniżej grupa Świętych, w centrum Święty Symeon (Simeon) z Dzieciątkiem Jezus Archaniołowie Św. Aleksy Człowiek Boży Św. Maria Egipcjanka. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, srebrzenia. Rosja I poł XIXw 35,8/31,1/3 0136
Ikona - "Jednorodzony Synu" W centrum Ikony w owalnej sferze Jezus Chrystus zasiadający na Tronie, po lewej Matka Boża Znamienna "Znak", po prawej Zbawiciel Ukrzyżowany. Powyżej w mandorli Święta Trójca Starego Testamentu, po bokach dwaj Archaniołowie podtrzymujący symbole słońca i księżyca. Centrum przedstawienia wieńczy wizerunek Boga Ojca (Odwieczny Dniami) w obłokach. Tempera na desce, podkład, srebrzenia. Rosja XIX/XXw, 31/27/2,5 cm 0044
Ikona Archanioł Gabriel Fragment Zwiastowania z Ikonostasu przedstawienie na lekko wypukłym licu deski, w profilowanym i wewnętrznie złoconym obramieniu; zwieńczenie i zakończenie dołu łukiem. Archanioł Gabriel jego imię oznacza „Bóg jest moją siłą”, cs. Архангел Гавриил) jeden z najwyższych rangą aniołów. Jest aniołem zwiastowania, zmartwychwstania, miłosierdzia, kary, śmierci i objawienia Tempera, podkład, złocenia. Rosja XIXw 45,2/24,7/2,8 cm 0311
Ikona - Chrystus i Samarytanka tempera na desce, snycerka; 48 x 24 x 3 cm. Rosja, XVIII w. Wydłużony, stojący prostokąt; pośrodku - w kolistym, snycerskim, wgłębnym obramieniu z motywem ząbków - scena spotkania Chrystusa z Samarytanką: pośrodku studnia z 8-bocznymi cembrowinami i stojący obok dzban; tło niebieskie, u góry napis objaśniający cyrylicą. 0143
Ikona - Dyptyk Matka Boża, Święci Na lewym skrzydle Matka Boża Hodegetria należy do ikon Maryjnych typu Hodegetria, czyli z języka greckiego: "Wskazująca Drogę". Na prawym skrzydle Święty Mikołaj z Miry Cudotwórca, oraz wybrani Święci. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, złocenia. Napisy objaśniające cyrylicą. Bałkany XVIII/XIXw 24/38,2/2,2 0115
Ikona - Kielich Przymierza tempera na desce 72 x 60,5 x 2 cm. Ukraina, ok 1900 r. Niżej w sześciu wersach po ukraińsku - cytat z Ewangelii Mateusza („MAT. 26 -27-28”). 0184
Ikona - Pieta, „nie płacz po mnie, Matko“ Bogurodzica obejmuje ciało zmarłego Syna, które wyłania się z sarkofagu. Przedstawienie Jezusa Chrystusa w grobie ukazuje Go zmarłego, ale jest też zapowiedzią Zmartwychwstania. Okład, zdobiony; niejednorodnymi i różnobarwnymi perełkami, wielobarwnymi kamieniami różnej wielkości, (biser) Rosja XIX/XXw 30,5/27,5/3 0262
Ikona - Pieta, „nie płacz po mnie, Matko“ Bogurodzica obejmuje ciało zmarłego Syna, które wyłania się z sarkofagu W tle Krzyż na którym został ukrzyżowany Jezus Chrystus Przedstawienie Jezusa Chrystusa w grobie ukazuje Go zmarłego, ale jest też zapowiedzią Zmartwychwstania Tempera na desce podkład kredowo gipsowy, srebrzenia Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach Rosja XIXw 22,6/18,9/2,8 0024
Ikona - Prazdniki. Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, otoczona przez 12 kwater, Tempera na desce, okład ( koszulka ) mosiężna, Rosja XIX wiek, wymiary 52,5/44/3,5 cm 0308
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, otoczona przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego Tył Ikony dwie szpongi Tempera na desce, podkład, złocenia Rosja II połowa XIXw 50,5/40/2,6 0105
Ikona - Prazdniki Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, otoczona przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego, Tempera na desce podkład kredowo – gipsowy, srebrzenia Bordiura jednolita ujęta czerwonym pasem Rosja II połowa XIXw 48/39,4/2,3 0385
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego Okład mosiężny, tłoczony, srebrzony, bordiura zdobiona motywem geometrycznym, kwiatów, perełek, w niej napisy objaśniające Tempera na desce, podkład Rosja XIXw 36/30,5/2,5 0211
Ikona Prazdniki Scena środkowa przedstawia Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa otoczona przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego napisy z objaśniające cyrylicą Tempera na desce podkład kredowo gipsowy Rosja XIX 50,5/41,5/2 cm 0368
Ikona Anioł Stróż, Św. Iwan i Irina W centrum Ikony Anioł Stróż ( Angieł Chranitiel ), po lewej Święty Iwan, po prawej Święta Irina. W obłokach Jezus Chrystus. Ikona Święta Irena wielka męczennica (Wielikomuczenica Irina) Święta Irina jest patronką misjonarzy. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja XIXw 22,4/17,7/2 0160
Ikona Anioł Stróż, Święci Bazyli i Charałampiusz Święty Bazyli Wielki z Cezarei -uważany za ojca wschodniego monastycyzmu. Święty Charałampiusz (biskup Magnezji) – patron lekarzy. W obłokach Jezus Chrystus Pantokrator,W bordiurze wybrana Święta. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, dwa wsporniki pogrążone w sztorcach, Rosja XIXw 30,5/24,7/2,4 0397
Ikona Archanioł Michał z Mandylionem W centrum Archanioł Michał który podtrzymuje Chustę, Mandylion niestworzony ręką ludzką, Święci; Flor, Laur, Błażej i Modest. W obłokach przedstawiony jest Bóg Ojciec z kulą zwieńczoną krzyżem Bordiura jednolita ugrowa ujęta białą linią i brązowym pasem Tempera na desce podkład kredowo gipsowy srebrzenia Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach. Rosja XIXw 45,7/37,6/2,5 0151
Ikona Chrzest Jezusa Chrystusa, Chrzest Pański (Chrzest Chrystusa), jedno z dwunastu głównych Świąt, obchodzone jest 6/19 stycznia. Poprzez uczestnictwo Świętej Trójcy w zdarzeniu nazywane Epifanią, Objawieniem Pańskim. Święto Chrztu Pańskiego ukazuje wierzącym Zbawiciela jako Syna Bożego, posłanego przez Ojca w mocy Ducha Świętego dla zbawienia człowieka.Tempera na desce, podkład, nimby złocone. Rosja XIXw, wymiary 49,4/41,8/2,4 cm 0258
Ikona Chrzest Jezusa Chrystusa, Scena z wyobrażeniem Chrztu Jezusa w wodach Jordanu. Z lewej na brzegu rzeki - św. Jan Chrzciciel. Z prawej - postacie trzech aniołów trzymających szaty Chrystusa. U góry w otoku kolistym - Duch Święty pod postacią Gołębicy. Nimby złocone jednolite. Tempera na desce, podkład, złocenia Bałkany XVIII/XIXw 43,5/32,5/2,7 0252
Ikona Deesis, Matka Boża Jezus Chrystus Św Jan Chrzciciel oraz Święty Mikołaj i Święty Andrzej Motyw Deesis zaczerpnięty jest z ikonostasu, gdzie jest on najistotniejszym przedstawieniem. Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa świętych. Tempera na desce, podkład kredowo - gipsowy, srebrzenia. Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach. Rosja pocz. XIXw 0387
Ikona Deesis, Motyw Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa świętych. W centrum widnieje postać Chrystusa Pantokratora, po Jego prawicy – Maryja Paraklesis w pozie orędowniczki, zaś po lewicy św. Jan Prodromos. Nad Zbawicielem Archaniołowie, poniżej w pokłonie Święci Sawatyj i Zosima. Tempera na desce, podkład, złocenia. Rosja XIX wiek 37,8/31,8/2 cm 0396
Ikona Jezus Chrystus Rosja XIX/XX wiek wymiary 26,3/21,3/1,9 cm, ramka wtórna 41/29,5/1,9 cm 0013
Ikona Jezus Chrystus Błogosławiący Jezus Chrystus z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa. Szaty w kolorach podkreślających jego majestat, niebieski i czerwony. Olej na desce, podkład, tył Ikony dwie szpongi. Kiot drewniany, obramowanie dekorowane motywem kolumn barokowych z mosiężnymi aplikacjami w narożach, z oszklonymi drzwiczkami, rama wewnątrz złocona. Rosja XIXw, wymiary; kiot 37/30/6,5 Ikona 31/24/1,5 0270
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, tempera na desce, złocenia, Rosja XIX/XX wiek wymiary 27/21,7/1,5 cm, ramka wtórna 41/30/2 cm 0281
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, w nimbie krzyżowym Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, srebrzenia. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja XIXw 32,4/27,4/3,3 0285
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, w nimbie krzyżowym Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego) oraz obietnicę zbawienia. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, złocenia. Tło jednolite złocone, bordiura brązowa jednolita ujęta ciemnym pasem. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja XIXw 42,3/30,8/3 0045
Ikona Jezus Chrystus Pantokrator, w nimbie krzyżowym atrybut ikonograficzny przysługujący jedynie Zbawicielowi, przypominający o jego śmierci na krzyżu), przy nimbie skrót imienia IC XC. Tego typu przedstawienie wskazuje na Chrystusa jako Władcę i Sędziego Świata (Pantokrator w języku greckim oznacza Wszechwładca, Pan Wszystkiego oraz obietnicę zbawienia. Tempera na desce, podkład Rosja XIXw, 34,7/28,3/2,2 0245