Chrzest Jezusa Chrystusa, Scena z wyobrażeniem Chrztu Jezusa w wodach Jordanu. Z lewej na brzegu rzeki - św. Jan Chrzciciel. U góry w otoku kolistym - Duch Święty pod postacią Gołębicy. Bałkany XIX wiek, ( płótno na desce ) wymiary 72,5/51,5 cm 0374
Dużego formatu Ikona - Archanioł Michał, jako przewodnik dusz ( ratujący dusze ), który wstawia się za ludźmi u Boga, towarzyszy umierającym w obliczu śmierci i ich duszom w drodze do nieba. Archanioł Michał, wizerunek jako wojownika, który strzeże wrót Edenu. Z ramion wyrastają szeroko rozłożone skrzydła – symbol angelos, czyli bycia posłanym Tempera na desce, podkład, złocenia. Tył Ikony dwie szpongi. Bałkany XXw 95/52,5/3,5 cm 0242
Dużego formatu Ikona Matka Boża z Dzieciątkiem Jezus według fresku Wiktora Wasniecowa Fresk Wasniecowa był wielokrotnie kopiowany oraz stanowił inspirację dla ikon Matki Bożej wykonywanych na potrzeby cerkwi w całej Rosji. Olej na desce, nimby złocone, Tył Ikony dwie szpongi, Rosja pocz. XX wieku, wymiary 92,8/58,8/2,5 cm 0295
Ikona Abraham i Izaak Opowieść o ofiarowaniu Izaaka zawarta jest w Księdze Rodzaju (Rdz 22, 1–18). Scena na Ikonie ukazuje chwilę podróży na górę Moria. Abraham i Izaak z chrustem ( drwami ) na ramieniu które następnie zostały ułożone na ołtarzu. Przedstawienie opisane w dolnej strefie (monogram) data 1885. Olej na desce, podkład, rama złocona Tył Ikony dwie szpongi Rosja XIXw wymiary z ramą 55/50,7/4,5 bez ramy 45,5/40,7/2 0130
Ikona wielopolowa, w górnej strefie Matka Boża Łagodząca Złe Serca, Matka Boża Tychwińska, Matka Boża Radość Wszystkich Strapionych, Matka Boża Fiodorowska. W centrum Jezus Chrystus Błogie Milczenie Poniżej grupa Świętych, w centrum Święty Symeon (Simeon) z Dzieciątkiem Jezus Archaniołowie Św. Aleksy Człowiek Boży Św. Maria Egipcjanka. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, srebrzenia. Rosja I poł XIXw 35,8/31,1/3 0136
Ikona - Chrystus i Samarytanka tempera na desce, snycerka; 48 x 24 x 3 cm. Rosja, XVIII w. Wydłużony, stojący prostokąt; pośrodku - w kolistym, snycerskim, wgłębnym obramieniu z motywem ząbków - scena spotkania Chrystusa z Samarytanką: pośrodku studnia z 8-bocznymi cembrowinami i stojący obok dzban; tło niebieskie, u góry napis objaśniający cyrylicą. 0143
Ikona - Dyptyk Matka Boża, Święci Na lewym skrzydle Matka Boża Hodegetria należy do ikon Maryjnych typu Hodegetria, czyli z języka greckiego: "Wskazująca Drogę". Na prawym skrzydle Święty Mikołaj z Miry Cudotwórca, oraz wybrani Święci. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, złocenia. Napisy objaśniające cyrylicą. Bałkany XVIII/XIXw 24/38,2/2,2 0115
Ikona - Kielich Przymierza tempera na desce 72 x 60,5 x 2 cm. Ukraina, ok 1900 r. Niżej w sześciu wersach po ukraińsku - cytat z Ewangelii Mateusza („MAT. 26 -27-28”). 0184
Ikona - Pieta, „nie płacz po mnie, Matko“ Bogurodzica obejmuje ciało zmarłego Syna, które wyłania się z sarkofagu. Przedstawienie Jezusa Chrystusa w grobie ukazuje Go zmarłego, ale jest też zapowiedzią Zmartwychwstania. Okład, zdobiony; niejednorodnymi i różnobarwnymi perełkami, wielobarwnymi kamieniami różnej wielkości, (biser) Rosja XIX/XXw 30,5/27,5/3 0262
Ikona - Pieta, „nie płacz po mnie, Matko“ Bogurodzica obejmuje ciało zmarłego Syna, które wyłania się z sarkofagu W tle Krzyż na którym został ukrzyżowany Jezus Chrystus Przedstawienie Jezusa Chrystusa w grobie ukazuje Go zmarłego, ale jest też zapowiedzią Zmartwychwstania Tempera na desce podkład kredowo gipsowy, srebrzenia Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach Rosja XIXw 22,6/18,9/2,8 0024
Ikona - Prazdniki. Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, otoczona przez 12 kwater, Tempera na desce, okład ( koszulka ) mosiężna, Rosja XIX wiek, wymiary 52,5/44/3,5 cm 0308
Ikona - Prazdniki Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa otoczona przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego W tle na pasie dzielącym kwatery napisy objaśniające każdą scenę. Pismo „Palekh“ Rosja XIXw 31,2/26,6/2,2 0079
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, otoczona przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego Tył Ikony dwie szpongi Tempera na desce, podkład, złocenia Rosja II połowa XIXw 50,5/40/2,6 0105
Ikona - Prazdniki Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, otoczona przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego, Tempera na desce podkład kredowo – gipsowy, srebrzenia Bordiura jednolita ujęta czerwonym pasem Rosja II połowa XIXw 48/39,4/2,3 0385
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego Okład mosiężny, tłoczony, srebrzony, bordiura zdobiona motywem geometrycznym, kwiatów, perełek, w niej napisy objaśniające Tempera na desce, podkład Rosja XIXw 36/30,5/2,5 0211
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa. Przedstawienia te są kompozycyjnie połączone w jedną scenę. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego. Tempera na desce, podkład, srebrzenia. Ikona posiada kovczegh. Rosja XIXw 31,3/26,5/2 0398
Ikona - Prazdniki Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Przedstawienia te są kompozycyjnie połączone w jedną scenę, są rdzeniem wydarzeń paschalnych. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego Tempera na desce, podkład, złocenia. Rosja XIX/XXw, 35,5/30,8/2,4 0037
Ikona Prazdniki Scena środkowa przedstawia Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa otoczona przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego napisy z objaśniające cyrylicą Tempera na desce podkład kredowo gipsowy Rosja XIX 50,5/41,5/2 cm 0368
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa z wyobrażeniem Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa, otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego. Bordiura grawerowana, wielobarwna, złocona dekorowana falistą plecionką, ujęta brązowym pasem. Tył Ikony dwie dębowe szpongi. Tempera na desce, podkład, złocenia. Rosja XIXw 31,5/26,7/2 0031
Ikona - Prazdniki. Scena środkowa rozbudowana z wyobrażeniem Anastasis - Zstąpienia Chrystusa do Otchłani i Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa. Scena ta otoczona jest przez 12 kwater zewnętrznych ukazujących sceny głównych Świąt Kościoła Rosyjskiego Roku Liturgicznego Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach Ikony. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, srebrzenia. Rosja XIX wiek, wymiary 31,4/27,1/2,3 cm 0386
Ikona Anioł Stróż, Św. Iwan i Irina W centrum Ikony Anioł Stróż ( Angieł Chranitiel ), po lewej Święty Iwan, po prawej Święta Irina. W obłokach Jezus Chrystus. Ikona Święta Irena wielka męczennica (Wielikomuczenica Irina) Święta Irina jest patronką misjonarzy. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy. Napisy objaśniające cyrylicą. Rosja XIXw 22,4/17,7/2 0160
Ikona Anioł Stróż, Święci Bazyli i Charałampiusz Święty Bazyli Wielki z Cezarei -uważany za ojca wschodniego monastycyzmu. Święty Charałampiusz (biskup Magnezji) – patron lekarzy. W obłokach Jezus Chrystus Pantokrator,W bordiurze wybrana Święta. Tempera na desce, podkład kredowo-gipsowy, dwa wsporniki pogrążone w sztorcach, Rosja XIXw 30,5/24,7/2,4 0397
Ikona Archanioł Michał z Mandylionem W centrum Archanioł Michał który podtrzymuje Chustę, Mandylion niestworzony ręką ludzką, Święci; Flor, Laur, Błażej i Modest. W obłokach przedstawiony jest Bóg Ojciec z kulą zwieńczoną krzyżem Bordiura jednolita ugrowa ujęta białą linią i brązowym pasem Tempera na desce podkład kredowo gipsowy srebrzenia Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach. Rosja XIXw 45,7/37,6/2,5 0151
Ikona Chrzest Jezusa Chrystusa, Chrzest Pański (Chrzest Chrystusa), jedno z dwunastu głównych Świąt, obchodzone jest 6/19 stycznia. Poprzez uczestnictwo Świętej Trójcy w zdarzeniu nazywane Epifanią, Objawieniem Pańskim. Święto Chrztu Pańskiego ukazuje wierzącym Zbawiciela jako Syna Bożego, posłanego przez Ojca w mocy Ducha Świętego dla zbawienia człowieka.Tempera na desce, podkład, nimby złocone. Rosja XIXw, wymiary 49,4/41,8/2,4 cm 0258
Ikona Chrzest Jezusa Chrystusa, Scena z wyobrażeniem Chrztu Jezusa w wodach Jordanu. Z lewej na brzegu rzeki - św. Jan Chrzciciel. Z prawej - postacie trzech aniołów trzymających szaty Chrystusa. U góry w otoku kolistym - Duch Święty pod postacią Gołębicy. Nimby złocone jednolite. Tempera na desce, podkład, złocenia Bałkany XVIII/XIXw 43,5/32,5/2,7 0252
Ikona Deesis, Matka Boża Jezus Chrystus Św Jan Chrzciciel oraz Święty Mikołaj i Święty Andrzej Motyw Deesis zaczerpnięty jest z ikonostasu, gdzie jest on najistotniejszym przedstawieniem. Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa świętych. Tempera na desce, podkład kredowo - gipsowy, srebrzenia. Dwa wsporniki pogrążone w sztorcach. Rosja pocz. XIXw 0387
Ikona Deesis, W centrum widnieje postać Chrystusa Pantokratora, który zasiada na okazałym Tronie, po Jego prawicy Maryja Paraklesis, po lewicy Święty Jan Chrzciciel zaraz za Tronem Archaniołowie Michał i Gabriel, powyżej Święci; Jan, Jakub, Mikołaj z Miry, Cudotwórca i Paweł. Poniżej Święci Zosima i Sawatyj. Święci opisani cyrylicą w nimbach. Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy. Ikona posiada kovczegh. Rosja XVIIIw 29,8/25/2 0009
Ikona Deesis, Motyw Deesis w j. greckim oznacza orędownictwo, modlitwę wstawienniczą, zatem scena ta stanowi unaocznienie wstawiennictwa świętych. W centrum widnieje postać Chrystusa Pantokratora, po Jego prawicy – Maryja Paraklesis w pozie orędowniczki, zaś po lewicy św. Jan Prodromos. Nad Zbawicielem Archaniołowie, poniżej w pokłonie Święci Sawatyj i Zosima. Tempera na desce, podkład, złocenia. Rosja XIX wiek 37,8/31,8/2 cm 0396
Ikona Jezus Chrystus Rosja XIX/XX wiek wymiary 26,3/21,3/1,9 cm, ramka wtórna 41/29,5/1,9 cm 0013
Ikona Jezus Chrystus Błogosławiący Jezus Chrystus z uniesioną prawą dłonią w geście błogosławieństwa. Szaty w kolorach podkreślających jego majestat, niebieski i czerwony. Olej na desce, podkład, tył Ikony dwie szpongi. Kiot drewniany, obramowanie dekorowane motywem kolumn barokowych z mosiężnymi aplikacjami w narożach, z oszklonymi drzwiczkami, rama wewnątrz złocona. Rosja XIXw, wymiary; kiot 37/30/6,5 Ikona 31/24/1,5 0270