Ikona Tryptyk, wizerunki Matki Bożej Tryptyk,
Ikony obłożone skórą, okute blachą mosiężną srebrzoną, po złożeniu zamykane na skobel.
Pośrodku, wizerunek Matki Bożej "Poszukiwanie Zagubionych" (Ikona Bo- żijej Matieri " Wzyskanije pogibszich"). Ikonograficzny typ Eleusa - „Umilenije”, z Marią zwróconą w lewo, obejmując Zbawiciela który stoi na Jej kolanach, tuli Matkę i przytula policzek do Jej twarzy.
W kwaterze lewej wizerunek Matki Bożej Kazańskiej (Kazanskaja ikona Bożijej Matieri), należy do ikon Maryjnych typu Hodegetria, czyli z języka greckiego: "Wskazująca Drogę". Hodegetrią jest w tych wizerunkach Matka Boża, która wskazuje gestem ręki na Jezusa Chrystusa jako na Drogę do Ojca. Jednak w ikonie Matki Bożej Kazańskiej Maryja ukazana jest w półpostaci, bez rąk, z ujętą w lekkim profilu i nieco pochyloną ku Dziecięciu głową. W ikonie tej ujęty frontalnie Zbawiciel nie zasiada na ręce Matki, ale stoi niejako na Jej kolanach. Prawa ręka Dziecięcia unosi się w geście błogosławieństwa.
W kwaterze prawej przedstawienie Matki Bożej Fiodorowskiej (Fiodorowskaja ikona Bożijej Matieri). Typ ikonograficzny Eleusa przedstawień Matki Bożej z Dzieciątkiem, ukazujący Marię, która trzyma w ramionach młodzieńczego Chrystusa i pochyla głowę, aby przytulić swój policzek do policzka syna.
Na każdym wizerunku Matki Bożej, tego Tryptyku, gwiazdki usytuowane na szalu osłaniającym Matkę Bożą wskazują na Jej dziewictwo przed, w czasie i po narodzeniu Jezusa Chrystusa, oraz na wysokości nimbu każdej Bogarodzicy monogram MP OY, co jest skrótem od greckich słów MHTHP OEOY – Matka Boga. Na wysokości krzyżowego nimbu Zbawiciela skrót imienia IC XC.
Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, oprawa – skóra, mosiądz srebrzony.
Napisy objaśniające cyrylicą.
Rosja XIX wiek,
wymiary; 16,2/44 cm
po złożeniu 16,2/14,2/5,2 cm