Ikona Matka Boża Tychwińska (Tichwinskaja Ikona Bożijej Matieri)
Przedstawienie w typie Hodegetria, Maryja ukazana jest frontalnie, w półpostaci z głową lekko zwróconą w kierunku Chrystusa. Na lewym ramieniu trzyma Dzieciątko, dostojnym gestem prawej dłoni z długimi palcami wskazując na nie. Jest to gest prezentacji – wskazania ludziom Syna Bożego. Chrystus znajduje się w pewnym oddaleniu od twarzy Matki i ukazuje całe swe oblicze. Wznosi prawą dłoń w geście błogosławieństwa, a w lewej dłoni trzyma zwój. Chrystus występuje w ikonograficznym typie Chrystusa – Emmanuela. Trzy gwiazdki usytuowane na Maforionie osłaniającym Matkę Bożą wskazują na Jej dziewictwo przed, w czasie i po narodzeniu Jezusa Chrystusa. Na wysokości złoconego nimbu Bogarodzicy w medalionach monogram MP OY, co jest skrótem od greckich słów MHTHP OEOY – Matka Boga. Zbawiciel w nimbie krzyżowym, niżej w wydzielonym polu srót imienia IC XC, po lewej napis objaśniający cyrylicą Tichwinskaja.
Kompozycja sukienki repusowanej w złoconym srebrze otacza bordiura z motywami w duchu rokoka: rocaille, akant, stylizowane muszle, szaty drapowane, dekorowane delikatnym wzorem roślinnym. Nimb, mosiężny, złocony, promienisty.
Sukienka Ikony sygnowana w dolnej krawędzi;
Srebro pr. 84, cecha miejska Sankt-Petersburg ( Санкт-Петербург ).
Probierz, warsztat jubilerski "А-М" poniżej data 1854, Aleksandr Nikolayevich Mitin (Александр Николаевич Митин) działający w latach 1842-1877.
Złotnik "Ф.В" Verkhovtsev Fyodor Andreyev (Верховцев Федор Андреев). Mistrz założył warsztat w 1819 r. produkcja wyrobów ze złota, srebra i brązu, głównie przedmioty religijne, warsztat przeszedł w ręce jego syna Siergieja Fiodorowicza.
Kiot drewniany, z oszklonymi drzwiczkami, rama wewnątrz w kolorze skrzyni.
Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, złocenia.
Rosja XIX/XX wiek, data 1854
Koszulka srebrna XIX wiek,
Ikona, malatura XX wiek,
kiot XX wiek,
wymiary;
kiot-46/41,2/8,7 cm
Ikona-36,5/31,2/3 cm
waga okładu-596g