Ikona czteropolowa, wizerunki Matki Bożej
Na wyznaczonych czterech kolejno polach ukazane są przedstawienia;
Po lewej u góry wizerunek Matki Bożej „Łagodząca złe serca” (ros.- «Умягчение злых сердец»). (cs. czenstochowskaja Ikona Bożyjej Matieri) Ten wizerunek Ikony czczony jest w środowisku staroobrzędowców. Według staroobrzędowców Ikona „Łagodząca złe serca” jest starożytną Ikoną, napisaną według tradycji przez Św. Łukasza Ewangelistę. Później otrzymała ona nazwę „Częstochowska” Wizerunek przedstawiający Maryję z Dzieciątkiem w typie Hodegetrii.
Po prawej wizerunek Matki Bożej "Ukoj Mój Smutek" (Ikona Bożijej Matieri "Utoli moja pieczali"). Cudowna Ikona Matki Bożej, przedstawienie w typie Eleusa. Ikona przedstawia Matkę Bożą wspierającą twarz prawą ręką, z zamyślonym wyrazem twarzy. Drugą dłonią podtrzymuje Dzieciątko Jezus, które wznosi w górę na pół rozwinięty zwój z zapisaną modlitwą. Wizerunek zyskał opinię cudownego. Według legendy kobiecie bez władzy w rękach i nogach, po modlitwie o uzdrowienie, we śnie ukazała się Maryja, która nakazała jej udanie się do cerkwi w Pupyszach i modlitwę przed Ikoną „Ukój Mój Smutek”. Wśród Ikon chora odnalazła Ikonę „Ukoj Mój Smutek”, a po odprawieniu przed Nią molebnia została uleczona. Tradycja Rosyjskiego Kościoła Prawosławnego datuje to wydarzenie na 25 stycznia 1760. Miało być to dopiero pierwsze z wielu uzdrowień; kolejne spotykały w szczególności chorych na padaczkę.
U dołu po lewej wizerunek Matki Bożej Wybawicielki od nieszczęść Cierpiących, Pomoc Cierpiącym. Typ ikonograficzny Eleusa przedstawień Matki Bożej z Dzieciątkiem, ukazujący Marię, która trzyma w ramionach młodzieńczego Chrystusa i pochyla głowę, aby przytulić syna.
Po prawej wizerunek Matki Bożej "Poszukiwanie Zagubionych" (Ikona Bo- żijej Matieri " Wzyskanije pogibszich"). Ikonograficzny typ Eleusa - „Umilenije”, z Marią zwróconą w prawo, obejmując Zbawiciela który stoi na Jej kolanach, tuli Matkę i przytula policzek do Jej twarzy.
W każdej kwaterze, na wysokości ramion wizerunków Matki Bożej, widnieją napisy objaśniające cyrylicą, na wysokości nimbów w medalionach monogram MP OY, co jest skrótem od greckich słów MHTHP OEOY – Matka Boga.
Bordiura jednolita ugrowa, ujęta białą linią oraz zielonym i czerwonym pasem Tył Ikony jedna szponga.
Tempera na desce, podkład kredowo – gipsowy, srebrzenia.
Rosja I poł. XIX wieku,
wymiary 36,1/30,5/2,3 cm